Hittade Dalina liggande i hagen i kväll då jag skulle hämta in dem. Apollon stod vid grinden men inte hon. Gick runt i den kolsvarta hagen och lyste för att hitta henne. Hon låg i skjulet. Väldigt smutsig och medtagen. De är inte roligt att se sin häst sjuk då man inte kan göra något för att lindra plågorna. Jag ringde veterinären, hon kom efter en evighets väntan(tyckte jag). Medan vi väntade gick och gick och gick vi för om jag stannade så ville hon bara lägga sej.
Veterinären gav medicin och slangade i henne olja/vatten. Trots att Dalina är sjuk så är hon enkel att behandla, hon finner sej i de mesta utan protester. Jag skulle inte stå still om någon skulle vilja trycka ner en slang i näsan på mej ska jag tala om.
Nu har jag en natt med vak av sjuk häst framför mej.
Ser dock ut som hon svarade på medicinen. ahon är ju tuff min Dalina så jag tror de ska gå bra!! //Ulrika

Kommentera

Publiceras ej